Ekskluzywność kluczem efektywnego prowadzenia lokalu

W dobie social mediów i przy stale rosnącej roli internetu przepływ informacji gwałtownie przyspieszył oraz zmienił swój charakter. Informacją jest bowiem teraz nie tylko słowo, ale również zdjęcie, czy nawet mało profesjonalne nagranie. Czegokolwiek zatem nie mielibyśmy zamiaru przekazać za pośrednictwem sieci, moda ma kluczowe znaczenie. To na podstawie tego, w jakim stopniu jesteśmy „modni” inni ludzie nas postrzegają i decydują czy należy postrzegać nas poważnie, czy jest to może zbędne.

Popularność miejsc, zależna od ich wystroju

Modne powinno być nie tylko to, jak się ubieramy, czy w jaki sposób mówimy, ale przede wszystkim miejsca, które odwiedzamy. Social media i portale społecznościowe mogą zatem posłużyć nam jako nie mała reklama, gdy prowadzimy własny lokal, jednak musimy dostosować go do panujących trendów. Zasada jest jedna, im bardziej miejsce wydaje się być drogie tym lepiej. Tutaj kluczowe są ekskluzywne elementy wystroju. Kryształowe żyrandole, drewniany parkiet, czy lustra w złoconych ramach są mile widziane w każdej restauracji, czy klubie. Zastawa powinna być nieskazitelnie czysta, aby dobrze prezentowała się na zdjęciu, kluczową rolę może też pełnić muzyka puszczana w tle, lepiej prezentuje się delikatna i nieco nostalgiczna, aby łagodnie komponowała się z bogatym wystrojem wnętrza, powinna być jednak na tyle głośno, aby dało się ją usłyszeć na nagraniu, zrobionym za pomocą komórki.

Wśród elementów wystroju szczególną uwagę konsumenta mogą przykuć stoły bankietowe – im bardziej nowoczesne i ekskluzywne, tym częściej będą fotografowane. Strój personelu powinien jednak być w miarę możliwości luźny. Sztywna elegancja może się okazać nieco onieśmielająca dla klienteli. Należałoby się też zastanowić, czy warto zatrudniać kelnerów jeśli prowadzimy restaurację lub pub. W przypadku restauracji odpowiedź jest prosta – tak. Jest to zawsze bardziej profesjonalne, niż nawoływanie klienta po odbiór dania. Jednak w przypadku pubu, gdzie głównie zamawiane są alkohole, dużo lepszym wyjściem jest zrezygnowanie z kelnerów. Zapewni to klientom pewnego rodzaju intymność i będzie czynnikiem zachęcającym do wstawienia w sieci jakiegoś zdjęcia z lokalu, bowiem spędzone w nim chwile, wydadzą się w pewien sposób cieplejsze.

Waga nazwy

Nie bagatelną rolę dla popularności danego miejsca odgrywa nazwa. Im bardziej chwytliwa, tym częściej będzie umieszczana na zdjęciach, czy w opisach pod nimi. Zapewni to większą popularność, a zatem i większe zarobki. Dobrze jest dobrać nazwę, adekwatnie do panującego wewnątrz lokalu klimatu. Na przykład, jeśli prowadzimy pub i sporą część miejsca zajmują stoły bankietowe, a lokal znajduje się w Świdnicy, odpowiednią nazwą może się okazać: „Świdnicka Sala Bankietowa”, ma to klasę i prestiż, a jest przy tym adekwatne do mikroklimatu panującego w lokalu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Why ask?